Spadek po babci

Pół roku temu, na skutek długotrwałej choroby odeszła z tego świata moja babcia. Przez ostatnie lata swojego życia mieszkała w Kanadzie, nasz kontakt był, więc w dużym stopniu utrudniony i nie taki, jaki bym chciała żeby był. Nie mniej jednak, dowiedziałam się, że jako jedna z sześciorga wnucząt, ujęta zostałam przez babcię w jej testamencie. Babcia zapisała mi w nim działkę zlokalizowaną pod Poznaniem. Kilkadziesiąt lat temu, gdy babcia mieszkała jeszcze w Polsce, był to obszar niezagospodarowany, pokryty polanami i niewielkim lasem. Z czasem jednak, w związku z rozrastającymi się potrzebami miasta, tereny te zostały niemalże całkowicie zurbanizowane. Ze względu na przebiegającą w niedalekiej odległości autostradę, stały się one miejscem, na którym jak grzyby po deszczu wyrosły różnorodne zakłady przemysłowe i hale stalowe.

Hale stalowe to nieodłączny element codziennego krajobrazuOdziedziczona przeze mnie działka ma powierzchnię trzech i pół tysiąca metrów kwadratowych i znajduje się pomiędzy dwoma dużymi zakładami produkcyjnymi. Teren jest dość mocno zaniedbany i zarośnięty, bowiem od lat nikt tam nie zadbał o jego zagospodarowanie i ewentualne oczyszczenie. Rośnie tu chyba wszystko, co tylko mogłoby na takim gruncie wyrosnąć. Zastanawiam się jednak, co dalej począć z tą działką. Jestem osobą młodą i niedoświadczoną. Nie mam też wymaganych środków, które pozwoliłyby mi na zagospodarowanie tego terenu. Mój chłopak namawia mnie na jego dzierżawę, lub długoterminowy wynajem jakiejś firmie, ale nie wiem czy to jest rzeczywiście dobre rozwiązanie. Boję się, że taki najemca mógłby wykorzystać moje nieobycie, czego skutkiem mogłyby być jakieś problemy z formalnościami czy też płatnościami za taką dzierżawę.

Wydaje mi się, że znacznie korzystniejszym rozwiązaniem byłaby korzystna sprzedaż tej działki. Nie wiem tylko jak się za to zabrać. Na rynku jest wiele agencji zajmujących się pośrednictwem przy sprzedaży nieruchomości, obawiam się jednak, że będą chcieli z tego tytułu wysoką prowizję, a nie ukrywam, że szkoda mi na to pieniędzy. Marzę o tym, by za pieniądze uzyskane ze sprzedaży te działki kupić sobie małe mieszkanie i samochód, tak więc każdy grosz jest tu cenny.

Skomentuj

